Mocreate neemt Samsung GO overUncategorized

by Roel van Eersel on 01/10/2015 with 0 comments

Samsung GO App wordt voortgezet onder nieuwe naam Skoep

Den Haag, 1 oktober 2015Mocreate, specialist in mobiele marketing, neemt de Samsung GO app en de mobiele portal over van Samsung. De app is compleet vernieuwd en wordt vandaag geïntroduceerd onder de naam Skoep. Mocreate ontwikkelde Samsung GO in 2012 in samenwerking met Samsung. Inmiddels heeft de app in Nederland meer dan 1 miljoen unieke gebruikers per maand en een hoge reviewscore in de Google Play Store. Met Skoep wordt voortgebouwd op dit succes. Voor de introductie van de vernieuwde app is de functionaliteit aanzienlijk uitgebreid en is de interface verbeterd. Bovendien is Skoep nu ook beschikbaar voor alle Android-gebruikers*.

De overname van Samsung GO en de bijbehorende gebruikerscommunity biedt interessante kansen voor Mocreate. “We zien veel potentie in het verder ontwikkelen van de app, zowel qua content als in de groei van het aantal gebruikers. Ons doel is om voor het einde van het jaar 1,5 miljoen actieve gebruikers te hebben”, zegt Roel van Eersel, directeur van Mocreate. “Samsung GO is in de afgelopen jaren erg succesvol geweest en ook een aantrekkelijk platform gebleken voor adverteerders en partners die op zoek zijn naar meer mobiel bereik. Dit succes willen wij met Skoep voortzetten en verder uitbouwen.”

Nieuwe gebruikers
Mocreate wil groei realiseren door onder meer nog beter tegemoet te komen aan de persoonlijke wensen van gebruikers. Daarvoor is Skoep uitgebreid met Instagram en is het makkelijker om populaire video’s en entertainment-updates zoals tweets van BN’ers te volgen. De komende maanden worden bovendien verschillende nieuwe pagina’s toegevoegd waaronder Eten & Drinken, Fit & Gezond, Regio Nieuws & Evenementen en Positief Nieuws. Hiermee verwacht Mocreate nieuwe gebruikers aan te spreken die met Skoep eenvoudig relevante informatie en leuke updates kunnen ontdekken.

Skoep blijft gratis en is vanaf vandaag verkrijgbaar in de Google Play Store. Huidige gebruikers van Samsung GO kunnen de app simpelweg updaten naar Skoep.

*Voor gebruikers van smartphones met iOS of Windows Phone bieden we de mobiele site van Skoep: http://skoep.nl.

Spannende ontwikkelingen binnen MocreateUncategorized

by Roel van Eersel on 17/07/2015 with 0 comments

In onze vorige blog kon je al lezen dat Mocreate van richting is veranderd. Zo zijn we gestopt met onze online & social media activiteiten en gaan we binnenkort verhuizen naar een nieuwe locatie. We vertellen je hier graag meer over! 

Waarom?
Ruim 12 jaar geleden hebben wij als eerste in de markt een succesvolle webshop voor mobiele gebruikers opgezet, waarbij je mobiele content zoals beltonen en games kon downloaden. In de jaren die volgden, ontwikkelden we diverse mobile portals, apps en advertising mogelijkheden. Ook hebben we diverse klussen op gebied van online & social media gedaan. Hoewel we hier veel plezier in hebben gehad, ligt ons hart toch echt bij mobile advertising en de exploitatie van mobiele apps en sites. Daarom hebben we ervoor gekozen om hier verder mee te gaan en daar onze volledige aandacht op te richten.

Wat doen we nu?
Momenteel zijn we bezig om de Samsung GO app en mobiele site volledig te vernieuwen. We gaan hiermee in contact met onze gebruikers en onderzoeken wat ze belangrijk vinden. Op basis daarvan passen we hier de strategie op aan. Een tipje van de sluier: de app zal binnenkort verder gaan onder een nieuwe naam, met een nieuw uiterlijk en misschien wel met totaal nieuwe functionaliteiten!

Ben je benieuwd naar het resultaat? Houd dan onze website in de gaten! Wil je graag content aanbieden via onze app? Neem dan contact op met Roel.

Lijkt het je leuk om mee te werken aan de vernieuwing van Samsung GO en het plannen van de mobiele campagnes die we daar op draaien? We zoeken namelijk nog een traffic medewerker. Of misschien ben je wel op zoek naar een creatieve en gezellige kantoorruimte? Ons huidige kantoorpand staat te huur.  Wil je meer weten over de advertentiemogelijkheden binnen Samsung GO? Neem dan contact met ons op!

Per direct te huur: 330 m² kantoorruimte Koninginnegracht 60 Den HaagUncategorized

by Roel van Eersel on 24/06/2015 with 0 comments

image2

In verband met een nieuwe koers gaat Mocreate het huidige kantoor verlaten en binnenkort verhuizen. Daarom is onze huidige kantoorruimte vanaf 1 juli 2015 beschikbaar, het betreft een volledig gerenoveerde kantoorruimte van 330 m² (3e verdieping; zie plattegrond) met 4 parkeerplaatsen in een zelfstandig monumentaal kantoorgebouw (Royal House) met ruime eigen parkeergelegenheid op één van de meest prestigieuze en dynamische locaties van Den Haag, namelijk de Koninginnegracht 60. Uitstekend bereikbaar door nabijgelegen Utrechtsebaan en OV-net voor de deur. Het pand is volledig verhuurd en leent zich ook uitstekend voor medische disciplines en -praktijken.

Interesse in deze ruimte? Of een deel van de ruimte?
Bent u geïnteresseerd in deze ruimte? Download de brochure hier en neem contact op met Roel van Eersel van Mocreate B.V. via 070-3462005 of roel@mocreate.nl. Eventueel deel verhuur voor een korte periode is ook mogelijk.

plattegrond

Volledige focus op mobielmarketing, mobile, mobile advertising

by Roel van Eersel on 18/06/2015 with 0 comments

Vanaf 1 juli a.s. gaat Mocreate stoppen met haar online & social media activiteiten en gaat ze zich volledig richten op de verdere uitbouw van haar mobiele activiteiten, zoals mobile advertising en de exploitatie van de Samsung GO app. Hier zal binnenkort meer nieuws over volgen. Vanaf nu is dan ook niet meer mogelijk om u te ondersteunen op online en social media gebied. We bedanken u hierbij graag voor de prettige samenwerking en wensen onze online en social media klanten veel succes. Mocht u nog vragen hebben op dit gebied, dan verwijzen we u graag door naar professionele partijen met voldoende online en social media kennis.

Voor vragen neem a.u.b. contact op met Roel van Eersel via 070-3462005.

Facebook marketing wordt volwassencontent, marketing, social media, trends

by Eric Sas on 21/01/2015 with 0 comments

Het jaar 2014 eindigde roerig voor veel Facebook-marketeers. ’s Werelds grootse social media kanaal kondigde namelijk een nieuwe gebruikersovereenkomst aan, die je stilzwijgend ondertekende wanneer je in 2015 nog gebruik wenste te maken de marketingmachine van Zuck.

Veel van mijn vrienden zouden niet meer terugkeren, hun foto’s verwijderen, voorgoed naar Ello of Instagram verkassen… of nog erger..offline gaan. Uiteindelijk leek het allemaal best mee te vallen. Facebook verandert mee met haar gebruikers en daarom zullen wij als consumenten en marketeers mee moeten bewegen.

Met Mocreate zijn we sinds 2008 enthousiast bezig met social media. Eerst met Hyves en vanaf 2010 ook met Facebook en Twitter. Achteraf merk je dat je in het begin met hele andere zaken bezig bent, dan wanneer je na verloop van tijd een strategisch sterk social media plan wilt schrijven. Waar vroeger likes en het aantal volgers belangrijk waren, focussen we nu op de zogenaamde Return-On-Investment. In de afgelopen jaren zijn wij zelf – en onze klanten – door de volgende 4 fasen heen gegaan:

Het Vierfasenmodel van Don Bartholomew, wat al in 2008 ontwikkeld werd, geeft aan welke fasen je kunt onderscheiden in de intensiteit van contact met de doelgroep. Het model is ontwikkeld om onderscheid te maken tussen verschillende Social Media doelstellingen, afgaande op het ‘seizoen’ waar je in zit als organisatie. Qua business impact zijn er vier type doelstellingen te onderscheiden:

  • Exposure
  • Engagement4fasenBartholomew
  • Influence
  • Action

Exposure (bereik)
Wat is het totale bereik dat je met je accounts en berichten kunt behalen?

Deze cijfers zijn eenvoudig te meten en beantwoorden de meest primaire vragen van marketing managers. Sommige social media specialisten noemen dit ‘vanity figures’, omdat het gaat om cijfers waar je mee kunt pochen, maar die ook door advertising kunnen worden hooggehouden zonder kwalitatief goede content. Goede content zorg automatisch voor engagement.

Engagement (betrokkenheid)
Een indicator van betrokkenheid is de hoeveelheid personen die daadwerkelijk actie hebben ondernomen op basis van blogs, berichten, foto’s en video’s. De fancy term engagement – het social media toverwoord van afgelopen jaren – wordt gebruikt als het gaat om de manier waarop Social Media door organisaties omarmd wordt. Engagement ontstaat niet vanzelf, maar door een bewuste actie van de doelgroep. Deze acties lopen uiteen van het doorsturen van berichten tot het reageren op updates. Maar om het niveau van ordinaire ‘like and share’ acties te ontstijgen, is het van belang ook te focussen op de invloed van jouw posts.

Influence (invloed)
Hoe en in welke mate wordt er over jouw organisatie of product gesproken? Wat is het hierbij behorende sentiment? Bij de vorige meetcriteria, waarbij het gaat over bereik en betrokkenheid, ligt het aandeel voor een groot deel bij je eigen (marketing)activiteiten.
Als fans en volgers berichten delen, blijft de originele boodschap grotendeels bestaan. Op deze manier profiteer je – in een gunstig geval – van de virale invloed die jouw doelgroep heeft. Berichten worden niet alleen gedeeld, er wordt ook informatie toegevoegd die een bericht positief of negatief belicht. Dit kan je onder andere beïnvloeden door goede content, snelle webcare én een niet al te agressieve promotie-strategie.

Action (actie)
Welke door Social Media gepromote acties heeft de doelgroep begrepen en hebben tot actie geleid? In de voorgaande drie categorieën hebben veel uiteenlopende variabelen de revue gepasseerd. Een voorwaarde voor het daadwerkelijk bepalen van de ROI, is het vaststellen van de overkoepelende doelstellingen. Hier vallen verkopen onder, maar ook leads zoals het (online) invullen van een offerteaanvraag of downloads van folders.

Hoe verder je op de ROI-meetlat komt, des te lastiger het is om een 100% accurate Return-on-Investment te berekenen. Daarnaast kan een uitgebreidere multi-channel Marketing mix voor versterking van de Social Media kanalen zorgen. Het gaat immers niet alleen om likes, maar om de uiteindelijke conversies en Return-On-Investment.

Heb jij nog vragen over wat voor jouw organisatie de juiste aanpak is?
Neem contact op met Eric Sas via Eric@mocreate.nl. Hij helpt je graag verder.

mocreate © 2017