Deze week werd onze directeur Roel van Eersel door het vakblad Adformatie gevraagd om een reactie op de IAB Ad Spend Report van Deloitte en IAB Nederland. Het blijkt dat de display advertising budgetten flink zijn gegroeid. De online advertising budgetten zijn in het eerste halfjaar van 2014 16% hoger dan dezelfde periode in 2013. Mobile begint nu echt volwassen te worden en groeide met 72% ten opzichte van 12 maanden geleden. Adformatie vroeg enkele online exploitanten wat zij van deze groei terug zien.

Roel van Eersel (Mocreate): ‘We verwachten dit jaar zelfs een verdubbeling. Naast app campagnes, zien we steeds meer mobile display campagnes op het Samsung Mobile Ad Network. Positief is dat tegenwoordig alles doorgemeten wordt, dus ook binnen de mobiele sites en de apps van de adverteerder. Dit geeft grip en vertrouwen, waardoor adverteerders terug komen. De H2 verwachtingen zijn ook positief, je ziet veel meer adverteerders met een mobile presence en deze willen ze vergroten door mobiele campagnes. Een klein deel zal programmatic worden, maar ik verwacht dat door de vele targetting mogelijkheden op mobiel de adverteerder zich graag laat begeleiden door de publisher.

mobiel_adverteren
Lees de rest van de reacties op Adformatie.

Wil je meer informatie over het Samsung Ad Network? Kijk dan eens bij onze diensten: Mobile Advertising