Gemiddeld geeft een gezin 281 euro uit aan decembercadeautjes. Steeds meer mensen laten de winkels in de stad links liggen en shoppen vanuit hun eigen woonkamer. Gemakkelijk via internet. Ook het aantal mensen dat via hun smartphone of tablet winkelt, stijgt. Maar zijn retailers hiervan al op de hoogte? En durven ze überhaupt hierop in te spelen?

Uit onderzoek van verschillende telecomproviders blijkt dat het mobiel datagebruik in een jaar tijd met 53% is gestegen. Dit betekent dat websites steeds vaker met mobile devices worden bezocht. Toch besteedt een gemiddelde retailer,  volgens ClickZ,  slechts 5% van hun marketing budget aan mobile.

Gifts-gifts-22226532-2048-1536Uit een mobile check door MobileMarketing.nl in opdracht van MediaBunker blijkt dat 34% van de top-50 adverteerders hun corporate site nog niet voor mobiel heeft geoptimaliseerd. Er is nog relatief weinig data beschikbaar qua slagingskansen. Marketeers spelen dan liever op safe door te kiezen voor de dalende – maar veilige – openingsrates van e-mailmarketing.

Retailers hebben duidelijk nog niet door dat ze kans maken op die 281 euro per gezin. Laat jouw bedrijf die kansen ook liggen? Mocreate is gespecialiseerd in mobile marketing. Wil je meer informatie over de mogelijkheden om te adverteren? Neem dan contact op met Roel van Eersel.