Per direct te huur: 330 m² kantoorruimte Koninginnegracht 60 Den HaagUncategorized

by Roel van Eersel on 24/06/2015 with 0 comments

image2

In verband met een nieuwe koers gaat Mocreate het huidige kantoor verlaten en binnenkort verhuizen. Daarom is onze huidige kantoorruimte vanaf 1 juli 2015 beschikbaar, het betreft een volledig gerenoveerde kantoorruimte van 330 m² (3e verdieping; zie plattegrond) met 4 parkeerplaatsen in een zelfstandig monumentaal kantoorgebouw (Royal House) met ruime eigen parkeergelegenheid op één van de meest prestigieuze en dynamische locaties van Den Haag, namelijk de Koninginnegracht 60. Uitstekend bereikbaar door nabijgelegen Utrechtsebaan en OV-net voor de deur. Het pand is volledig verhuurd en leent zich ook uitstekend voor medische disciplines en -praktijken.

Interesse in deze ruimte? Of een deel van de ruimte?
Bent u geïnteresseerd in deze ruimte? Download de brochure hier en neem contact op met Roel van Eersel van Mocreate B.V. via 070-3462005 of roel@mocreate.nl. Eventueel deel verhuur voor een korte periode is ook mogelijk.

plattegrond

Volledige focus op mobielmarketing, mobile, mobile advertising

by Roel van Eersel on 18/06/2015 with 0 comments

Vanaf 1 juli a.s. gaat Mocreate stoppen met haar online & social media activiteiten en gaat ze zich volledig richten op de verdere uitbouw van haar mobiele activiteiten, zoals mobile advertising en de exploitatie van de Samsung GO app. Hier zal binnenkort meer nieuws over volgen. Vanaf nu is dan ook niet meer mogelijk om u te ondersteunen op online en social media gebied. We bedanken u hierbij graag voor de prettige samenwerking en wensen onze online en social media klanten veel succes. Mocht u nog vragen hebben op dit gebied, dan verwijzen we u graag door naar professionele partijen met voldoende online en social media kennis.

Voor vragen neem a.u.b. contact op met Roel van Eersel via 070-3462005.

Facebook marketing wordt volwassencontent, marketing, social media, trends

by Eric Sas on 21/01/2015 with 0 comments

Het jaar 2014 eindigde roerig voor veel Facebook-marketeers. ’s Werelds grootse social media kanaal kondigde namelijk een nieuwe gebruikersovereenkomst aan, die je stilzwijgend ondertekende wanneer je in 2015 nog gebruik wenste te maken de marketingmachine van Zuck.

Veel van mijn vrienden zouden niet meer terugkeren, hun foto’s verwijderen, voorgoed naar Ello of Instagram verkassen… of nog erger..offline gaan. Uiteindelijk leek het allemaal best mee te vallen. Facebook verandert mee met haar gebruikers en daarom zullen wij als consumenten en marketeers mee moeten bewegen.

Met Mocreate zijn we sinds 2008 enthousiast bezig met social media. Eerst met Hyves en vanaf 2010 ook met Facebook en Twitter. Achteraf merk je dat je in het begin met hele andere zaken bezig bent, dan wanneer je na verloop van tijd een strategisch sterk social media plan wilt schrijven. Waar vroeger likes en het aantal volgers belangrijk waren, focussen we nu op de zogenaamde Return-On-Investment. In de afgelopen jaren zijn wij zelf – en onze klanten – door de volgende 4 fasen heen gegaan:

Het Vierfasenmodel van Don Bartholomew, wat al in 2008 ontwikkeld werd, geeft aan welke fasen je kunt onderscheiden in de intensiteit van contact met de doelgroep. Het model is ontwikkeld om onderscheid te maken tussen verschillende Social Media doelstellingen, afgaande op het ‘seizoen’ waar je in zit als organisatie. Qua business impact zijn er vier type doelstellingen te onderscheiden:

  • Exposure
  • Engagement4fasenBartholomew
  • Influence
  • Action

Exposure (bereik)
Wat is het totale bereik dat je met je accounts en berichten kunt behalen?

Deze cijfers zijn eenvoudig te meten en beantwoorden de meest primaire vragen van marketing managers. Sommige social media specialisten noemen dit ‘vanity figures’, omdat het gaat om cijfers waar je mee kunt pochen, maar die ook door advertising kunnen worden hooggehouden zonder kwalitatief goede content. Goede content zorg automatisch voor engagement.

Engagement (betrokkenheid)
Een indicator van betrokkenheid is de hoeveelheid personen die daadwerkelijk actie hebben ondernomen op basis van blogs, berichten, foto’s en video’s. De fancy term engagement – het social media toverwoord van afgelopen jaren – wordt gebruikt als het gaat om de manier waarop Social Media door organisaties omarmd wordt. Engagement ontstaat niet vanzelf, maar door een bewuste actie van de doelgroep. Deze acties lopen uiteen van het doorsturen van berichten tot het reageren op updates. Maar om het niveau van ordinaire ‘like and share’ acties te ontstijgen, is het van belang ook te focussen op de invloed van jouw posts.

Influence (invloed)
Hoe en in welke mate wordt er over jouw organisatie of product gesproken? Wat is het hierbij behorende sentiment? Bij de vorige meetcriteria, waarbij het gaat over bereik en betrokkenheid, ligt het aandeel voor een groot deel bij je eigen (marketing)activiteiten.
Als fans en volgers berichten delen, blijft de originele boodschap grotendeels bestaan. Op deze manier profiteer je – in een gunstig geval – van de virale invloed die jouw doelgroep heeft. Berichten worden niet alleen gedeeld, er wordt ook informatie toegevoegd die een bericht positief of negatief belicht. Dit kan je onder andere beïnvloeden door goede content, snelle webcare én een niet al te agressieve promotie-strategie.

Action (actie)
Welke door Social Media gepromote acties heeft de doelgroep begrepen en hebben tot actie geleid? In de voorgaande drie categorieën hebben veel uiteenlopende variabelen de revue gepasseerd. Een voorwaarde voor het daadwerkelijk bepalen van de ROI, is het vaststellen van de overkoepelende doelstellingen. Hier vallen verkopen onder, maar ook leads zoals het (online) invullen van een offerteaanvraag of downloads van folders.

Hoe verder je op de ROI-meetlat komt, des te lastiger het is om een 100% accurate Return-on-Investment te berekenen. Daarnaast kan een uitgebreidere multi-channel Marketing mix voor versterking van de Social Media kanalen zorgen. Het gaat immers niet alleen om likes, maar om de uiteindelijke conversies en Return-On-Investment.

Heb jij nog vragen over wat voor jouw organisatie de juiste aanpak is?
Neem contact op met Eric Sas via Eric@mocreate.nl. Hij helpt je graag verder.

2014 in Mocreate-taalcontent, context, marketing, mocreate, social media, trends

by Inge Moonen on 16/12/2014 with 0 comments

Het einde van het jaar. De tijd om terug te kijken op 2014. Wij doen dit in Mocreate-stijl. Enjoy!

-Een heus tafelvoetbaltoernooi
-Tal van opgeleverde websites!
-Tientallen intensieve brainstormsessies
-Iedereen genoot van maar liefst 20 heerlijke stoelmassages
-Soosr en andere succesvol opgeleverde apps
-9.953 (and counting!) kopjes koffie – met dank aan Eric en zijn koffie-verslaving. Maar hij is niet de enige 😉
-Ontelbare advertenties in Samsung GO
-12 Maandborrels, vaak voorzien van groepsspelletjes en een dosis hilariteit
2014-06-27 13.20.23
-Meer dan 20 verjaardagen. Met taart! Heel veel taart!
-Maar ook 260 gezonde, biologische lunches
-Vergaderingen, interne meetings, externe meetings en wekelijks een 1-op-1
-Honderdduizenden tevreden social media gebruikers
-12 lijsten met maandelijkse pollvragen
-320 wc-rollen (een ruwe schatting)
-Nieuwe toffe klanten
-6 Stagiaires
-2 Lieve kleine Mocreate baby’s
-Afscheid van collega’s
-Maar we hebben ook een aantal nieuwe collega’s mogen verwelkomen
-Talloze blije prijswinnaars
SG207576
-Een paar potten cashewpasta – Charlotte en Roel zijn er dol op!
-Een actief bedrijfsuitje op de golfbaan. En swingggggg
-Excel-, Photoshop- en PHP-frustraties
-Maar ook een heleboel juichkreten!

Wij wensen iedereen een spetterend 2015!

IMG-20140627-WA0004