Het hebben van een voetbal maakt je niet direct de nieuwe Lionel Messi. Zo is het ook met Facebook bedrijfspagina’s. De meeste bedrijven moeten leren van fouten op social media gebied om uiteindelijk beter te worden. Met 4 jaar ervaring in Facebook Content Marketing weten we waar we het over hebben. Wij verzamelden 3 leuke tips, waar jouw organisatie direct iets aan heeft. By the way, punt 3 is echt een engagement-killer.
1. Mobiele optimalisatie.
Mensen lezen steeds meer via hun mobiele telefoons en hebben dus te maken met kleinere schermen. Perfect gedesignde posters met kleine letters werken dan niet, Zara.
2. Onderscheid je door een goede coverfoto.
De coverfoto is hét visitekaartje van jouw bedrijf. In 851×315 pixels kan je iets laten zien dat jullie organisatie uniek maakt. De coverfoto bezit ruim een kwart van het scherm. Het is daarom zonde om die ruimte te misbruiken met een lage resolutie foto of leeg te laten.
3. Leesbare links en standaardteksten.
Een goede Facebook post heeft vaak een link als call to action. Echter, lange onleesbare URL’s met een standaard-plaatje zonder relevante informatie, daar worden lezers niet blij van. Probeer altijd je links te verkorten, desnoods met bit.ly. Upload ook een leuke visual, dan valt je post meer op en zal je sneller bereiken wat je hoopt.
Meer tips? Geef ons een belletje tijdens kantooruren op 070 346 20 05 óf mail mij via eric@mocreate.nl . Wellicht is de online dynamite scan ook wel iets voor jou.