Voor de promotie van de Parkmobile app hebben we diverse posities ingezet, om een maximale download conversie te realiseren. We hebben bij deze campagne o.a. gekozen voor een bannerpositie op de Skoep widget, zodat we zichtbaar zijn bij minimaal 200.000 Skoep Nieuws app gebruikers die de widget op hun scherm hebben staan.
Daarnaast is de app terug te vinden op de Handige Apps pagina en op de Promoties pagina. De campagne is zo geconfigureerd dat de Parkmobile uitingen alleen getoond worden indien de app nog niet op de telefoon staat, dus hij wordt alleen geladen indien relevant voor de gebruikers. Op deze manier voorkomen we irritatie, want waarom zou je een app banner willen zien als je de app al gedownload hebt?
Naast bovengenoemde uitingen, hebben we ook gekozen voor de inzet van een native item in combinatie met een advertorial. Het native item verschijnt op de auto pagina en linkt door naar de advertorial waar uitgebreid de voordelen van de Parkmobile app uitgelegd worden. Het doel voor deze klant is tenslotte actief app gebruik en niet alleen downloads, dus daarom helpen we ze daar graag bij.
Wilt u ook graag weten hoe u meer app downloads en actieve app gebruikers kunt realiseren? Bel of mail gerust.