Explosieve groei gebruik mobile devices in de zomerUncategorized

by Roel van Eersel on 14/07/2017 with 0 comments

Het apparaat waarmee men online is, is afhankelijk van het seizoen. Uit onderzoek blijkt dat het gebruik van smartphones en tablets in de zomer met 30% toeneemt.

Mobiele apparaten zijn tegenwoordig een integraal onderdeel van ons leven. Derhalve nemen ook de advertentie-uitgaven voor de desktop af terwijl mobile juist toeneemt.

Volgens het meest recente Internet Advertising Revenue Rapport van PWC en the Interactive Advertising Bureau, groeide de digitale advertentie omzet naar 72,5 miljard in 2016, een stijging van 22% ten opzichte van het jaar daarvoor. Voor het eerst was mobile advertising verantwoordelijk voor meer dan de helft van dit bedrag, namelijk 51% van het totale gespendeerde budget aan digital advertising.

Bron:  https://marketingfuel.nl/explosieve-groei-gebruik-mobile-devices-de-zomer/

 

 

Skoep Nieuws app nu ook op iOSApp

by Roel van Eersel on 29/06/2017 with 0 comments

Den Haag, 29 juni 2017 – Skoep Nieuws, de app waarmee je een volledig gepersonaliseerd nieuwsoverzicht kunt creëren, is nu beschikbaar voor iOS. Met de gratis app voor je iPhone heb je toegang tot al het nieuws uit meer dan 100 bronnen. Omdat steeds meer nieuws wordt gegenereerd door social media, kun je via Skoep ook eenvoudig zien wat er speelt op onder meer Instagram en Twitter, zonder eigen account.

Het grote voordeel is dat je met Skoep Nieuws al het nieuws in 1 app hebt. Je bepaalt zelf welke bronnen je graag leest; van nationale en internationale kranten tot het streekblad. Je kunt ook extra bronnen selecteren en pagina’s toevoegen over onder meer gezondheid, technologie of Formule 1.

Jouw wensen centraal
Bij Skoep Nieuws staan jouw wensen en voorkeuren centraal. Heb je een dag geen zin in slecht nieuws? Lees dan de pagina met ‘positief nieuws’. Geen interesse in showbizz of sportnieuws? Zet dan deze pagina simpelweg uit.

“Met Skoep Nieuws willen we gebruikers op eenvoudige wijze de controle geven over hun nieuwsconsumptie”, zegt Roel van Eersel, bedenker van Skoep Nieuws. “Zo zien zij alleen zaken waarin zij echt geïnteresseerd zijn en kunnen zij zelf flexibel bronnen aan of uitzetten. Binnenkort maken we het bovendien mogelijk om pagina’s te creëren waarin je zelf automatisch nieuws kunt verzamelen over jouw favoriete onderwerp zoals een voetbalclub, bedrijf, artiest of politicus.”

Speciale dossiers
Skoep Nieuws is eind 2015 geïntroduceerd, de Android-versie van de app is al enige tijd beschikbaar en telt inmiddels ruim 1 miljoen Nederlandse gebruikers. De app is recentelijk volledig vernieuwd waardoor deze nu nog sneller en flexibeler is. Op basis daarvan is de iOS-versie ontwikkeld. Daarnaast brengt Skoep Nieuws ook speciale dossiers met nieuws over belangrijke evenementen of actuele gebeurtenissen. Daarmee ben je altijd op de hoogte van de laatste nieuwsfeiten uit alle relevante bronnen.

Skoep vindt het belangrijk om de app gratis aan te bieden en de advertenties voor gebruikers te optimaliseren. Het zet daarom met name in op native ads die alleen getoond worden als deze van toepassing zijn op de lezer. Om verder tegemoet te komen aan de interesses van de gebruiker van de app, wordt gewerkt aan een speciale bloggerspagina. Hierbij kan de gebruiker zelf een onderwerp selecteren zoals fashion, koken of reizen, waarna de app vervolgens automatisch de juiste blogs weergeeft.

Skoep Nieuws is en blijft gratis kan gedownload worden via http://skoep.nl/download.

Meer app downloads realiseren? Promoot je app via Skoep!App

by Roel van Eersel on 28/06/2017 with 0 comments

We krijgen de laatste tijd steeds meer verzoeken om apps te promoten voor onze klanten en we hebben daar met onze Skoep Nieuws app de juiste tool voor gevonden. Binnen de Skoep Nieuws app hebben we namelijk verschillende mogelijkheden om nieuwe of bestaande apps onder de aandacht te brengen. Dit doen we bijvoorbeeld via de speciale Handige Apps pagina of via een native item.

Aangezien onze klanten alles doormeten, weten we precies hoeveel downloads via de Skoep app gerealiseerd worden. Daarom komen klanten graag bij ons terug en draaien we ook langdurige app campagnes voor partijen zoals Thuisbezorgd, Parkmobile, Bingo, Picnic en Trivago. Daarnaast ondersteunen we partijen bij de introductie van een nieuwe app of update, zoals we doen voor ANWB, ABN AMRO, AEGON en Reclamefolder,

Wat belangrijk is dat de uitingen voldoende call2action hebben zodat ze goed converteren, we zien dan ook soms campagnes voorbij komen waarbij er bij een klik 8% conversie naar een download gerealiseerd wordt en dat zijn tegenwoordig mooie cijfers. Want we zien dat consumenten steeds kritischer zijn, voordat ze een app downloaden.  Ben je ook op zoek naar een campagne om meer app downloads te realiseren? Bel ons gerust op 070-3462005.

Mocreate neemt Samsung GO overUncategorized

by Roel van Eersel on 01/10/2015 with 0 comments

Samsung GO App wordt voortgezet onder nieuwe naam Skoep

Den Haag, 1 oktober 2015Mocreate, specialist in mobiele marketing, neemt de Samsung GO app en de mobiele portal over van Samsung. De app is compleet vernieuwd en wordt vandaag geïntroduceerd onder de naam Skoep. Mocreate ontwikkelde Samsung GO in 2012 in samenwerking met Samsung. Inmiddels heeft de app in Nederland meer dan 1 miljoen unieke gebruikers per maand en een hoge reviewscore in de Google Play Store. Met Skoep wordt voortgebouwd op dit succes. Voor de introductie van de vernieuwde app is de functionaliteit aanzienlijk uitgebreid en is de interface verbeterd. Bovendien is Skoep nu ook beschikbaar voor alle Android-gebruikers*.

De overname van Samsung GO en de bijbehorende gebruikerscommunity biedt interessante kansen voor Mocreate. “We zien veel potentie in het verder ontwikkelen van de app, zowel qua content als in de groei van het aantal gebruikers. Ons doel is om voor het einde van het jaar 1,5 miljoen actieve gebruikers te hebben”, zegt Roel van Eersel, directeur van Mocreate. “Samsung GO is in de afgelopen jaren erg succesvol geweest en ook een aantrekkelijk platform gebleken voor adverteerders en partners die op zoek zijn naar meer mobiel bereik. Dit succes willen wij met Skoep voortzetten en verder uitbouwen.”

Nieuwe gebruikers
Mocreate wil groei realiseren door onder meer nog beter tegemoet te komen aan de persoonlijke wensen van gebruikers. Daarvoor is Skoep uitgebreid met Instagram en is het makkelijker om populaire video’s en entertainment-updates zoals tweets van BN’ers te volgen. De komende maanden worden bovendien verschillende nieuwe pagina’s toegevoegd waaronder Eten & Drinken, Fit & Gezond, Regio Nieuws & Evenementen en Positief Nieuws. Hiermee verwacht Mocreate nieuwe gebruikers aan te spreken die met Skoep eenvoudig relevante informatie en leuke updates kunnen ontdekken.

Skoep blijft gratis en is vanaf vandaag verkrijgbaar in de Google Play Store. Huidige gebruikers van Samsung GO kunnen de app simpelweg updaten naar Skoep.

*Voor gebruikers van smartphones met iOS of Windows Phone bieden we de mobiele site van Skoep: http://skoep.nl.

mocreate © 2015